script type=’text/javascript’ src=’http://taklearn.ir/wp-includes/js/l10n.js?ver=20101110′> منجی عشق
منجی عشق
این وبلاگ قصد دارد شما را با موضوع مهدویت بیشتر آشنا کند
چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:شبی چون صبح نورانی,شبی چون صبح نورانی, :: 7:44 ::  نويسنده : زارعی

شبي چون صبح نوراني

 

شب قدر است و طي شد نامة هجر
آن شب كه بايد شكوائية هجران را در نورديد و به اميد وصل ديدار بيدار نشست و از جام طهور ((سلام)) تا ((مطلع فجر))، سرمست بود، كدام شب است؟آن شب كه شاعر حافظ قرآن، با الهام گرفتن از قرآن، آن را ((شب وصل)) مي‌نامد و نامة هجران را در آن شب، طي‌شده و پايان ـ يافته مي‌خواند، كدام شب نوراني و دل‌افروز است؟



ادامه مطلب ...

جوانان منتظر و قرآن كريم

جوانان، بازوي قدرتمند دفاع و سازندگي هر جامعه و تأثير‌گذارترين افراد در تحولات جامعه‌اند.

ويژگي‌هاي جوان آنقدر مهم و با ارزش است كه در تشكيل حكومت جهاني امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف چشمگير و نمايان است.در جهان كنوني كه عصر بي‌معنويتي و بي‌اخلاقي است بسياري از جوانان جامعه ما توجه خاصي به معنويت، قرآن و اهل بيت عليهم السلام از خود نشان مي‌دهند.

 



ادامه مطلب ...

تفسيري كه به توصيه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف نوشته شد

 

از پديده‌هاي پيچيده‌اي كه براي انسان رخ مي‌دهد، رؤيا است. درباره ماهيت واقسام رؤيا، سخن بسيار است؛ از جمله آن‌ها بحثي فقهي است كه آيا خواب حجت شرعي است يا نه؟
فقهاي بزرگ براين مطلب توافق دارند كه خواب ديدن نمي‌تواند مبناي تكليف و حكمي شرعي قرارگيرد؛ براي نمونه اگر كسي در خواب، پيامبر صل الله عليه و آله و سلم يا ائمه اطهار عليهم السلام را ببيند و با استناد به آن رؤيا حديثي از آنان نقل كند، ارزش و اعتباري ندارد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 شهريور 1390برچسب:منجی,منجی در ادیان,منجی در ادیان هندو, :: 8:53 ::  نويسنده : زارعی

منجي در اديان هندو

 

مقدمه

تنوع و پيچيدگي عقايد و اعمال در مبدأ هندوييزم به قدري دامنه‌دار است که بايستي حدود وسيع و پهناور آن را با معناي مضيق و محدود آن تميز داد. خود هندوان به تعريف‌هاي کلي و قضاياي مطلقه براي دين خود توضيح نهاده‌اند.

بر حسب اقوال ايشان، هندويي عبارت است از مجموعة اعتقادات و سازمان‌هاي بي‌شمار و درهم آميخته که از زمان پيدايش آثار و کتب مقدس وداها به ظهور رسيده و تاکنون ادامه دارد و لذا مي‌توان گفت:



ادامه مطلب ...
شنبه 19 شهريور 1390برچسب:منجی,منجی در دین زرتشت, :: 14:14 ::  نويسنده : زارعی

منجي در دين زرتشت

 
مقدمه

بنظر مي رسد انديشة موعودگرايي زرتشت، سابقه بيشتري نسبت به اديان ديگر داشته باشد؛ بخصوص کساني که تاريخ تولد زرتشت پيامبر  را به قبل از يهود، يعني 6000 سال قبل از ميلاد مسيح(عليه السلام) و يا 11000 سال قبل از ميلاد مسيح مي دانند.



ادامه مطلب ...
شنبه 19 شهريور 1390برچسب:, :: 13:45 ::  نويسنده : زارعی

 

منجي در آيين بودا

 

مقدمه

آيين بودا همچون نهري جدا شده از بستر انديشه هندويي است و در ارتباط تنگاتنگ با ديگر آيين هاي هندي، به ويژه آيين چين، قرار دارد. لذا در بسياري از زمينه ها ديدگاه مشترک دارند، نظير ادوار تاريخي، و آمدن موعود براي نجات.




ادامه مطلب ...
شنبه 19 شهريور 1390برچسب:موعود,منجی,موعود در ادیان دیگر, :: 13:27 ::  نويسنده : زارعی

منجی

همه اديان به موعود نظر دارند؛ منتهي برخي بسيار پررنگ و برخي کم رنگ‌اند که مي توان به ادياني نظير کنفوسيوس، دائو، آيين ماني و... در کنار ساير اديان غير ابراهيمي اشاره کرد؛ هرچند به نظر مي رسد اينها با يکديگر در برخي زمينه ها تداخل آموزه دارند و هويت مستقلي در آنها ديده نمي-شود. به طور جدي مي توان گفت انديشة انتظار موعود را نمي توان منحصر در يکي از اين سه سنّت قرار داد.
 



ادامه مطلب ...
شنبه 19 شهريور 1390برچسب:امام,امام مهدی,امام مهدی کیست؟, :: 12:30 ::  نويسنده : زارعی

امام مهدی کیست؟

امام مهدی کیست؟ وی یگانه فرزند امام عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است. امام مهدی(عج) در سحرگاه نیمه شعبان 255 ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال 260 ق به دنبال شهادت حضرت عسکری علیه السلام ـ همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:, :: 18:25 ::  نويسنده : زارعی
26

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبلاگ

چه با شکوه است تصویر ایامی که تنها حاکم عالم، دادگستری چون قائم آل محمد(عج) باشد. و چه زیباست زندگی در ایامی که پرچمی جز پرچم توحید به اهتزاز نباشد و ندائی جز ندای حق به گوش جهانیان نرسد، دورانی سرشار از عطوفت، مهربانی، عدالت، آزادگی و کرامت انسانی.
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منجی عشق و آدرس monjieeshgh.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 90
بازدید کل : 32859
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1